wtorek, 1 stycznia 2013

Najlepsze filmy 2012

Pokusiłam się o małe zestawienie zamykające 2012 rok. Może ktoś z Was także zamierza spędzić Sylwestra/Nowy Rok w domu i szuka ciekawych filmów. Postawiłam na oceny widzów. Na pierwszy ogień poszedł Filmweb.

 

Osoby korzystające z IMDb wiedzą, że można znaleźć tam ciekawe statystyki odnośnie w filmów. Wszystko pięknie, ładnie, ale połowa z nich wejdzie do kin w naszym kraju dopiero za parę miesięcy.
Postanowiłam sprawdzić polski odpowiednik IMDb - Filmweb. Szukałam tylko filmów z 2012 roku, które miały ponad tysiąc głosów i średnią głosów od 7 punktów wzwyż. Nieco zaskoczyły mnie filmy z pierwszej trójki - zresztą zobaczcie sami!


1. Hobbit - średnia ocen: 8,3; ilość głosów: 23 747.
Żadne zaskoczenie - wiele osób zacierało ręce, gdy tylko dowiedziały się, że Hobbit ma doczekać się ekranizacji. Osobiście martwi mnie fakt, że film będzie miał aż trzy części. Wybieram się na niego dopiero po Nowym Roku. Trailer - miodzio. Jestem ciekawa, czy film sprosta tak wysoko postawionej poprzeczce.

2. The Perks of Being Wallflower - średnia ocen: 8,1; ilość głosów: 2 922.
I tu pojawiło się pierwsze zaskoczenie. Spodziewałam się bardziej jakiś Avengersów, Batmana, Bonda... a tu proszę! Film już widziałam i mogę go z czystym sumieniem polecić wszystkim, którzy chcą zobaczyć Emmę Watson w nieco innej roli. Film opowiada historię grupy nastolatków. Nie, w niczym nie przypomina Haj Skul Mjuzikalu i innych tego typu wpocin. Bohaterzy są do bólu prawdziwi. Polecam.

3. Marina Abramović: artystka obecna - średnia ocen: 8,0; ilość głosów: 1 211.
WOW! Film załapał się do mojego subiektywnego zestawienia rzutem na taśmę. Nie zmienia to faktu, że warto go obejrzeć. Coś tam kiedyś słyszałam o Marinie, nigdy jednak nie zaciekawiły mnie na tyle, żeby przyjrzeć się bliżej tej postaci. Artyska obecna opowiada trochę o historii Mariny, pokazuje jej przygotowania do performance, o którym było dosyć głośno w mediach. Obraz pokazuje ciekawą, już nieco starszawą panią, pokonującą kolejne tabu. Kino ambitne, nie dla wszystkich.

4. Miłość - średnia ocen: 8,0; ilość głosów 5 331.
Ciekawe zestawienie razem z Mariną Abramović. Czyżby filmy przeznaczone dla mniejszego grona odbiorców zaczęły przyciągać więcej widzów? Seans Miłości jeszcze przede mną. Do tej pory słyszałam o tym filmie tylko dobre opinie. Złota Palma zdobyta w Cannes. Polecam i muszę zobaczyć!

Tak wygląda pierwsza trójka najlepszych filmów 2012 roku (Miłość i Artyska Obecna mają taką samą średnią ocen). Przyznam, że jestem mega poztywnie zaskoczona. Wiem, że Marina Abramović załapała się do rankingu rzutem na taśmę - nie zmienia to jednak faktu, że widownia przyjęła go bardzo dobrze.

Kolejne miejsca zajęli:

5. Mroczny rycerz powstaje - średnia ocen: 7,9; ilość głosów: 78 924.

6. Bogowie ulicy/Koniec zmiany - średnia ocen: 7,8; ilość głosów 9 716.

7. Tylko Ciebie chcę/Trzy metry nad niebem - średnia ocen: 7,7; ilość głosów 9 010.

8. The Avengers - średnia ocen: 7,7; ilość głosów 72 807.

9. Skyfall - średnia ocen: 7,7; ilość głosów 54 147.

10. Kochankowie z Księżyca - średnia ocen: 7,6; liczba głosów: 9 502.


+ Najwyżej oceniona animacja z zeszłego roku:
Fankenweenie - średnia ocen: 7,3; liczba głosów: 5 356.

Jestem ciekawa co przyniesie nowy rok. Z tego co zdążyłam zauważyć, będzie to rok, w którym zobaczymy dużo części n-tych filmów. Ja czekam na coś oryginalnego.

A Wy - jakiego filmu w tym roku wyczekujecie najbardziej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz