Lubię filmy, w których po 5 minutach seansu nie wiem jak zakończy się opowiadana historia. Nie ważne, czy jest to thriller, film akcji, komedia romantyczna, czy horror. Ciekawe zakończenie i wciągająca fabuła - to rzeczy, których najczęściej szukam w filmie.
Niestety coraz trudniej znaleźć takie perełki, w których scenarzyści i reżyser naprawdę się postarali. Dzisiaj przegląd filmów różnych - większość z nich widziałam, niektóre dopiero zobaczę. Filmy umieszczam przypadkowo, nie zdradzam też zakończeń ;)
Zaskocz się filmem
Podejrzani (The Usual Suspects), 1995 - kryminał, thriller. Chociaż film na początku nieco mnie denerwował, to warto przetrwać pierwsze pół godziny seansu. Klasyka i podobno jedna z najbardziej zaskakujących końcówek filmów. Polecam przekonać się na własnej skórze. Ode mnie ma szóstkę z plusem.
Podziemny krąg |
Arlington Road, 1999 - dramat, thriller. Czegokolwiek spodziewasz się po tym filmie - zakończenie Cię zaskoczy. Perełka odkryta przeze mnie całkiem niedawno.
Psychoza (Psycho), 1960 - thriller. Jeden z najgłośniejszych filmów Hitchcocka. Odradzam oglądać najnowszy film o twórcy przed obejrzeniem Psychozy (zdradzają zakończenie!). Polecam jeśli lubisz klimat starych filmów.
12 małp (Twelve Monkeys), 1995 - dramat, sci-fi. Cofnijmy się w czasie, bo może uda nam się naprawić to, co zostało zniszczone... Polecam.
Adwokat Diabła (The Devil's Advocate), 1997 - thriller. Ciekawy i mroczny obraz z Reeves, Pacino i Theron. Jeśli lubisz się bać - polecam. Film na pewno Cię zaskoczy i to nie raz.
Planeta małp (Planet of Apes), 1968/2001 - przygodowy, sci-fi. Ciekawe odwrócenie ról. Całkiem przyjemnie się ogląda.
Podziemny krąg (Fight Club), 1999 - thriller, psychologiczny. Nie szukaj zwiastunów, nie googluj Fight Club - istnieje szansa, że wszystko, czego dowiesz się przed seansem może popsuć Ci zabawę. Uwielbiam ten film. Wielki + za dobór aktorów i oryginalne zdjęcia.
Widmo (Les Diaboliques), 1955 - kryminał, thriller. Jeden z najstarszych filmów w zestawieniu. Jeszcze nie widziałam. Podobno ciekawy, chociaż nadaje się najbardziej dla fanów starego kina.
Memento, 2000 - dramat, kryminał, thriller. Mocne kino. Ciekawy sposób pokazania historii. Widz wsiąka w historię od pierwszych minut filmu. Polecam.
Piła (Saw), 2004 - horror. Piłę można albo kochać, albo nienawidzić. Polubiłam całą serię, chociaż jest trochę krwawa. Zakończenia zawsze zaskakują, gdzieś w tle pokazana jest historia Jigsaw. Nie jest to kino najwyższych lotów, mimo to polecam.
Tożsamość (Identity), 2003 - thriller. Jeszcze nie odważyłam się siegnąć po ten film. Słyszałam jednak, że zakończenie wgniata w fotel. Do zobaczenia.
Lęk pierwotny (Primal Fear), 1996 - dramat, thriller. Gere + Norton kontra widz. Film do obejrzenia w weekend. Podobno mistrzostwo jeśli chodzi o zakończenie. Miażdży jak Podejrzani. Zobaczymy.
Zabójczy numer (Lucky Number Slevin), 2006 - komedia kryminalna(?!). Bardzo dobry film, z Willisem jeszcze w formie. Dobry pomysł na seans dla dwojga. Film wydaje się być przewidywalny, ale nie spodziewałam się takiego zakończenia.
Gra (The Game), 1997 - thriller. Trafiłam na ten film przypadkiem, ale szczerze go polecam. Chociaż muszę przyznać, że po seansie byłam nieco rozczarowana. Warto obejrzeć.
Revolver, 2005 - dramat, kryminał. Przyznam się, że nie takiej końcówki się spodziewałam. Film mroczny, ciekawy i wciągający. Seans trwa prawie dwie godziny, ale naprawdę poświęcić ten czas na obejrzeniu Revolvera.
Utalentowany Pan Ripley (The Talented Mr. Ripley), 1999 - dramat, kryminał, thriller. Świetna gra aktorska, ciekawie pokazana gra w kotka i myszkę. Jeden z moich ulubionych filmów.
Turysta (The Tourist), 2010 - thriller, romans. Oglądałam ten film dla duetu Jolie + Depp. Polecam wszystkim fanom tej pary. Zakończenie, które nieco mnie zaskoczyło. Ogólnie dobra rozrywka na wieczór.
Siedem dusz (Seven punds), 2008 - dramat. Mimo wszystko zakończenie mnie zaskoczyło. Ciekawy i powolny film. Polecam.
Impostor: test na człowieczeństwo (Impostor), 2001 - sensacyjny, sci-fi. Wydaje Ci się, że wszystko wiesz i wtedy zostajesz zaskoczony. Polecam wszystkim fanom sci-fi i ciekawych końcówek.
Przekręt (Snatch), 2000 - komedia kryminalna. Kawałek naprawdę dobrej rozrywki. Wciągająca fabuła, dobrzy aktorzy, a jako wisienka na torcie - zaskoczenie ;)
Siedem |
Prestiż (The Prestige), 2006 - dramat, thriller. Radzę przygotować się na długi seans. Ciekawy i oryginalny film, dodatkowy plus za dobór aktorów. Nic nie jest tym, czym się wydaje ;)
Wyspa tajemnic (Shutter Island), 2010 - dramat, thriller. Chociaż DiCaprio w tym filmie nie zachwyca, to zakończenie Wyspy zaskakuje. Polecam widzom o mocnych nerwach.
Plan lotu (Flightplan), 2005 - thriller. Zaskakujący film z Jodie Foster. W pewnym momencie nie wiesz, kto jest dobry, kto zły i co zdarzyło się naprawdę.
Ronin, 1998 - sensacyjny. Dobry i ciekawy fim. Nie do końca wiadomo o co chodzi na począku, na końcu zresztą też ;)
Plan doskonały (Inside Man), 2006 - sensacyjny, thriller. Na początku wydaje się, że gdzieś to już widzieliśmy - napad na bank, wszystko idzie super, dopóki coś się nie skonci. Radzę dotrwać do końca seansu.
Autor widmo (The Ghost Writer), 2010 - dramat, thriller. Ciekawie budowane napięcie, chociaż w filmie teoretycznie niewiele się dzieje. Bardzo dobry film Polańskiego, z miażdżącym zakończeniem. Polecam.
Filmy Nighta Shyamalana
Szósty zmysł (The Sixth Sense), 1999 - thriller. Pierwszy raz widziałam ten film jakieś 10 lat temu. Wstrząsnął mną, do tej pory mam ciarki jak wspominam niektóre sceny. Polecam miłośnikom mocnych wrażeń. Coś dla miłośników Osmenta i Willisa. Jeśli jeszcze nie widziałeś tego filmu - polecam.
Znaki (Signs), 2002 - thiller, sci-fi. Ojciec wychowujący dzieci na totalnym pustkowiu. Fantastyczne budowanie napięcia, bez zbędnego rozlewania krwi. Jeśli spodobał Ci się Szósty zmysł i Niezniszczalny - to kolejny film, który powinieneś zobaczyć.
Osada (The Village), 2004 - thiller. Kolejny film twórcy Szóstego zmysłu. Zaskakuje, chociaż nie został ciepło przyjęty przez krytykę. Jeśli szukasz czegoś ciekawego, sięgnij po kolejny film Shyamalana. Zakończenie na pewno Cię zaskoczy ;)
Kobieta w błękitnej wodzie (Lady in the Water), 2006 - dramat, fantasy. Jeden z najsłabiej ocenianych filmów Shyamalana. Jest o wiele delikatniejszy od swoich poprzedników, bardziej dopracowany graficznie i dźwiękowo. Jeśli lubisz Shyamalana - musisz to zobaczyć ;)
Zaskoczenie w wersji light
Zakochany bez pamięci |
Wszystko gra (Match Point), 2005 - dramat, thriller, romans. Historia w filmie toczy się powoli. Właściwa akcja, która może porwać widza rozgrywa się w ostatnich 20 minutach filmu. Woody naprawdę Was zaskoczy.
Zakochany bez pamięci (Eternal Sunshine of the Spotless Mind), 2004 - dramat, sci-fi. Kocham, uwielbiam ten film. Jeden z najbardziej zakręconych filmów z Jimem. Ma specyficzny klimat, nie dla wszystkich. Zdecydowanie jeden z moich numerów jeden
Mr. Nobody, 2009 - dramat, sci-fi. Ciekawy i oryginalny film. Obejrzałam głównie ze względu na Jareda Leto. Z kina wyszłam dosyć mocno zaskoczona.
Zielona mila (The Green Mile), 1999 - dramat. Uprzedzam, że podczas seansu nie czuć tego, że film trwa 3 godziny. Polecam wszystkim, którzy jeszcze po niego nie sięgneli - must see.
Bliżej (Closer), 2004 - melodramat, obyczajowy. Film bardziej kobiecy. Wydaje się, że oglądamy prostą historię. Zakończenie jednak zaskakuje.
Starsza pani musi zniknąć (Duplex), 2003 - czarna komedia. Prosta historia młodej pary. Stiller + Barrymore w nietypowej dla siebie komedii. Zakończenie mimo wszystko zaskakuje ;)
Ocean's 11/12/13 - komedia krymialna. Danny Ocean i jego świta są bohaterami serii trzech filmów, które zostały dosyć dobrze przyjęte przez krytykę. Jeśli szukasz ciekawej i niezobowiązującej rozrywki, która przy okazji Cię zaskoczy - polecam.
Afera Thomasa Crowna (The Thomas Crown Affair), 1999 - sensacyjny. Całkiem ciekawy seans z duetem Russo + Brosnan. Dużo zwrotów akcji, zaskoczenie, dobre zdjęcia. Idealny film na wieczór we dwoje ;)
Aktualizacja 13.11.2013
K-Pax, 2001 - dramat. Film z klimatem. Pełno wątpliwości i pytań mnożących się przez cały seans. Plus popis gry aktorskiej Kevina. Zdecydowanie polecam.
Uff... Jeśli widzieliście ostanio coś ciekawego, albo znacie filmy, których nie udało mi się tutaj wstawić - dajcie znać w komentarzu :)
Są to filmy wciągające, ale moim zdaniem na jeden raz.
OdpowiedzUsuń- Sekretne Okno (http://www.filmweb.pl/Sekretne.Okno)
- Panaceum (http://www.filmweb.pl/film/Panaceum-2013-635084)
Dzięki :)
OdpowiedzUsuńpowinien się tu znaleźć jeszcze film,, Ktoś całkiem obcy" polecam zaje**sty lovciam go <3 :*
OdpowiedzUsuńDokładam Życie za życie oraz Match Point. Polecam!
OdpowiedzUsuń,,Okruchy wspomnień,,Wolfganga Petersena. Super film:)
OdpowiedzUsuńRównież nieco starszy film z Brucem Willisem, tytuł ,,Barwy nocy,, z zaskakującym zakończeniem. Gorąco polecam!
OdpowiedzUsuńTo ja jeszcze dorzucę:
OdpowiedzUsuń1) Dzikie Żądze - tylko i wyłącznie 1 część - zakręcone na maksa, a końcówka hmmm.:-)
2) Sekta - też 1 część najlepsza, nie mniej jednak mi się wszystkie 3 podobały Wszystkie zakręcone...